馃洀 Melatonina na sen

Melatonina jest substancj膮 szczeg贸lnie skuteczn膮 dla os贸b, u kt贸rych po sko艅czonym 45 roku sen jest z艂ej jako艣ci i kt贸re cz臋st膮 budz膮 si臋 w nocy. Za偶ycie odrobiny melatoniny wieczorem przed po艂o偶eniem si臋 spa膰 mo偶e osobom cierpi膮cym na bezsenno艣膰 pom贸c w zapadni臋ciu w sen, a tak偶e poprawi膰 jego jako艣膰.

Melatonina na sen

Ze wzgl臋du na naturalny proces produkcji melatoniny przez organizm, kt贸ra nast臋pnie uwalniana jest w ci膮gu nocy, substancja powinna by膰 stosowana r贸wnie偶 przed snem.

Kiedy stosowa膰 melatonin臋 na sen?

Jak wspomniano wy偶ej, u os贸b, kt贸re nie narzekaj膮 na problemy ze snem, suplementacja melatoniny nie jest wskazana. U os贸b starszych, kt贸re chc膮 suplementacj膮 poprawi膰 komfort 偶ycia, zaleca si臋 melatonin臋 w ilo艣ci od 2 mg do 3 mg, r贸wnie偶 godzin臋 przed snem. Jak zosta艂o wspomniane, poziom melatoniny w ci膮gu dnia bardzo si臋 waha, czego g艂贸wn膮 przyczyn膮 jest nat臋偶enie 艣wiat艂a, kt贸re hamuje jej wydzielanie.


Przeczytaj wi臋cej:
馃洀 Co na chrapanie?
馃洀 Jak szybko zasn膮膰?
馃洀 Tabletki nasenne


Najwa偶niejsz膮 zalet膮 melatoniny jest za艣 to, 偶e w przeciwie艅stwie do lek贸w nasennych i przeciwl臋kowych nie powoduje ona zaburze艅 pami臋ci ani funkcji poznawczych. Najpraktyczniejszy jest dla nas pierwszy spos贸b spania, czyli jeden d艂ugi nieprzerwany sen w nocy, ale najpraktyczniejszy nie oznacza najlepszy. Wiele os贸b, kt贸re maj膮 problemy ze snem, si臋ga po melatonin臋, ale warto wiedzie膰, 偶e nie jest ona lekiem w 艣cis艂ym tego s艂owa znaczeniu.

 

Melatonina opinie

Preparaty na sen zbieraj膮 pozytywne opinie od kolejnych os贸b, kt贸re ju偶 zasypiaj膮 w 10 minut. R贸wnie pozytywne opinie o produkcie wyg艂aszaj膮 naukowcy. Dowiedziono, 偶e powy偶sze dzi臋ki powy偶szym tabletk膮 mo偶na usn膮膰 nawet po 2 minutach po za偶yciu.

Dawkowanie melatoniny jest zale偶ne od kilku czynnik贸w, chocia偶by takich jak wiek, stopie艅 nat臋偶enia zaburzenia oraz jego przyczyna. Melatonina mo偶e by膰 z powodzeniem stosowana u wszystkich os贸b, kt贸re pracuj膮 np. na zmiany i maj膮 przesuni臋te fazy snu i czuwania. Je艣li za艣 nie mamy problemu z zasypianiem, a budzimy si臋 w 艣rodku nocy, nale偶y bra膰 melatonin臋 tu偶 przed snem lub natychmiast po obudzeniu si臋 w 艣rodku nocy.

Melatonina w odr贸偶nieniu od nich jest lekiem dzia艂aj膮cym naturalnie, nie wymusza snu, przez co jego jako艣膰 jest znacznie wy偶sza, a rano budzimy si臋 rze艣cy i wypocz臋ci. Jej dzia艂anie pomaga w uregulowaniu godzin snu i czuwania, dzi臋ki czemu mo偶emy wypoczywa膰 i cieszy膰 si臋 regeneracj膮 w trakcie nocy. Co do podawania melatoniny ma艂ym dzieciom, konieczna jest rozmowa z lekarzem, gdy偶 melatonina jako suplement by艂a badana na dzieciach powy偶ej 4 roku 偶ycia.


Przeczytaj wi臋cej:
馃洀 Sposoby na bezsenno艣膰
馃洀 Bezsenno艣膰 w ci膮偶y
馃洀 Zaburzenia snu


Melatonina w tabletkach

Je偶eli dziecko ma problemy ze snem, mo偶e oznacza膰 to silne nasycenie lekiem, kt贸re powoduje, 偶e organizm ci膮gle jest pobudzony. W European Journal of聽Medical聽Research dowiod艂o, 偶e suplementacja koz艂ka lekarskiego przed snem jest r贸wnie skuteczna, jak konwencjonalny 艣rodek uspokajaj膮cy nazwie Oxazepam. Przemierzaj膮c si臋 ze wschodu na zach贸d, wystarczy przez 4 dni po dotarciu na miejsce bra膰 5 mg melatoniny godzin臋 przed snem.

Przedawkowania nie s膮 raczej spotykane: 偶eby wywo艂a膰 dzia艂ania niepo偶膮dane, nale偶a艂oby po艂kn膮膰 jednorazowo a偶 8 tabletek (oko艂o 36 mg melatoniny). Niekiedy odnalezienie 藕r贸d艂a problemu jest trudne, nieraz te偶 zdarza聽si臋, 偶e wykluczenie przyczyny nie mo偶e mie膰 miejsca z dnia na dzie艅.

Wi臋cej na:聽https://portal.abczdrowie.pl/melatonina-na-sen

馃洀 Melatonina na sen
3.8 (75%) 4 votes