🛏 Jak szybko zasnąć w nocy – efekt widoczny po jednej nocy

Jak szybko zasnąć i cieszyć się doskonałym i spokojnym snem? Zbyt częste, regularne drzemki sprawią, że Twój organizm będzie wieczorem wypoczęty i nie będziesz wiedział jak zasnąć.

Jak szybko zasnąć

Jeżeli nie lubisz spać przy otwartym oknie (lub nie możesz, bo na dworze jest hałas), to codziennie przed snem wywietrz pokój choć przez kilkanaście minut. Jeśli zaczyna się przedłużać, to warto pomyśleć o relaksacji, czy nawet konsultacji u specjalisty w dziedzinie medycyny snu, żeby się nie utrwaliła. Relaks jest odpowiedzią na to, co należy zrobić, żeby szybko zasnąć w nocy, kilka godzin przed snem ucisz emocje, które kotłują ci się w głowie.


Przeczytaj więcej:
🛏 Co na chrapanie?
🛏 Tabletki nasenne
🛏 Melatonina na sen


Ostatni posi­łek zapla­nuj na przy­naj­mniej 3 godziny przed snem, taka pora będzie naj­bar­dziej opty­malna i sprawi, że uda Ci się szybko zasnąć. Jeśli chcesz wiedzieć jak szybko zasnąć, to nie możesz jeść bez­po­śred­nio przed snem. Trudno jest wyleczyć bezsenność, kiedy nie wiemy, skąd ona się bierze, ale możemy spróbować pomóc sobie zasnąć.

 

Nie mogę zasnąć, czyli co zrobić żeby zasnąć

W poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, dlaczego nie mogę zasnąć, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na higienę snu oraz przyczyny, które mogą powodować bezsenność. Zastanawiając się, co zrobić żeby zasnąć, należy zdawać sobie sprawę, że kilka nieprzespanych nocy nie stanowi jeszcze kłopotu.

Trzeba podkreślić, że nie wystarczy tylko szybko zasnąć, ale także dobrze się wyspać i obudzić. Jeśli masz tendencje do opychania się pleśniowym serem i oliwkami tuż przed snem, nie dziw się, że Twój mózg wcale nie zamierza nagrodzić Cię rozkosznymi marzeniami sennymi. Zapotrzebowanie na sen u ludzi zależy od wieku, im młodsza jest osoba, tym więcej snu potrzebuje.

Prawdą jest to, że by szybko zasnąć i spać spokojnie musimy być zrelaksowani przed snem. Być może powodem, dla którego nie możesz zasnąć jest zbyt jasne światło. Wprawdzie nie powinno się ćwiczyć tuż przed snem, ale wykonanie kilku ćwiczeń na nogi może pomóc w zaśnięciu.

 

Jak się wyspać przesypiając całą noc?

 Jak szybko zasnąćDlatego warto się dowiedzieć, jak zmniejszyć ilość potrzebnego snu oraz jak się wyspać w krótkim czasie za pomocą odpowiednich technik. Odpowiedź na pytanie, jak się wyspać za godzinę, po prostu nie istnieje. Dwanaście nawyków przeszkadzających tobie w efektywnym i zdrowym śnie. Poznaj techniki szybkiego snu, a pytania typu jak się wyspać w nocy przestaną istnieć.


Przeczytaj więcej:
🛏 Sposoby na bezsenność
🛏 Bezsenność w ciąży
🛏 Zaburzenia snu


Gdy się położysz, przychodzi chwila wyciszenia i zaczynasz intensywnie rozmyślać nad tym, co poszło nie tak, czy co może pójść nie tak w moim życiu. Czasami dobrym sposobem jest czytanie książek, które nas nie interesują i po prostu nudzą. Burczenie i ssanie w żołądku także nie sprawią, że szybko odpłyniesz w objęcia Morfeusza, dlatego staraj się jeść 2-3 godziny przed pójściem spać, ale jedz lekkostrawne.

Poza tym postaraj się nie siedzieć wieczorem przed komputerem lub telewizorem, najlepiej wyjdź pobiegać albo poćwicz, wysiłek fizyczny cię zmęczy i łatwiej będzie ci zasnąć. Gdy nie możesz zasnąć pomrugaj intensywnie przez 1 min. Szybko zachce Ci się spać. Przed snem możesz z kolei sięgnąć po wyciszające herbatki np. z lawendy lub ziół ułatwiających zasypanie, sprawdza się też szklanka ciepłego mleka z miodem.

Więcej na temat snu:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sen
https://pl.wikipedia.org/wiki/Marzenia_senne
https://pl.wikipedia.org/wiki/Faza_REM
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rytm_dobowy

Sposoby na zaśnięcie

Poniżej postaramy się odpowiedzieć na wszelkie pytania związane ze snem oraz wytłumaczymy w jak sposoby na zaśnięcie i zdrowy tryb życia, pozwolą ci spać spokojnie. Codziennie przed pójściem spać, przewietrz pokój, a jeśli nie przeszkadza ci otwarte okno w nocy, zapewnij sobie dopływ świeżego powietrza w ten sposób.

Relaksujący wypoczynek w wannie, zalecany z olejkami aromatycznymi, np. z lawendą, będzie dla organizmu wyraźnym sygnałem, że nadchodzi czas na sen. Jeśli zastosujesz wcześniejsze wskazówki (ograniczysz kofeinę!) wieczorne poczucie senności powróci, a Ty będziesz mógł wykorzystać je jako sygnał, że czas spać. Im bardziej będziemy koncentrować się na tym, że sen nie przychodzi, tym trudniej rzeczywiście będzie nam go znaleźć.

 

Pokonaj bezsenność i zaśnij w minutę

Korzystanie przed snem z telewizora, komputera lub telefonu powoduje, że nie możesz zasnąć. Zrywanie się w środku nocy do lodówki nie jest najzdrowszym pomysłem, dlatego na kilka godzin przed snem zjedz lekką kolację. Ta sugestia może nie jest dla Ciebie odkrywcza, ale prawda jest taka, że nawet mała ilość światła stymuluje aktywność mózgu i skutecznie utrudnia zapadnięcie w sen.

Jeśli idziesz spać głodny, burczenie żołądka może nie pozwolić Ci zasnąć. Jeśli to nie pomoże, zastanów się co może być przyczyną twojego braku snu. W przypadku chęci snu podczas długiej przesiadki lub przy opcji spędzenia nocy na lotnisku, kluczowym krokiem jest znalezienie odpowiedniego, ustronnego miejsca.

Poniżej znajduje się film dokumentalny na temat snu od National Geographic

🛏 Jak szybko zasnąć w nocy – efekt widoczny po jednej nocy
4.4 (88%) 5 votes